ثبت شركت,ثبت برند,اخذ كارت بازرگاني ثبت شركت,ثبت برند,اخذ كارت بازرگاني .

ثبت شركت,ثبت برند,اخذ كارت بازرگاني

اخذ جواز تاسيس

اخذ جواز تاسيس

اخذ جواز تاسيس: جواز تاسيس مجوزي است كه پس از احراز شرايط لازم بر اساس اين دستورالعمل به منظور سرمايه گذاري در انجام فعاليت صنعتي به نام متقاضي از سوي وزارت صنايع و معادن صادر مي گردد.

جواز به دو دسته تقسيم:

1)شركتي (حقوقي)

2)شخصي ( حقيقي)

مدارك مورد نيازاخذ جواز تاسيس:

در صورتي كه جواز تاسيس شركتي باشد:

الف) كپي شناسنامه و كارت ملي مديرعامل

ب) كپي روزنامه رسمي

ج) كپي اساسنامه و اظهارنامه ( يا شركت نامه و تقاضانامه در صورتي كه شركت مسئوليت محدود است)

د) در صورتي كه شركت تغييرات داشته است آخرين تغييران شركت

در صورتي كه جواز تاسيس شخصي باشد:

الف) كپي شناسنامه و كارت ملي شخصي كه مي خواهد جواز بگيرد.

تن كامل اين دستورالعمل به شرح زير است:

به طور كل مي توان به اين صورت بيان كرد  شخصيت هايي  كه مي خواهند جواز بگيرند شايد فقط صرفا براي توليد كالا اقدام نكنند. يعني جواز اخذ شده را براي كاربردهاي ديگر استفاده بكنند.

يك از بيشترين اقداماتي كه براي اخذ جواز تاسيس از وزارت صنايع و معادن مي شود در ثبت برند يا همان نام و علائم تجاري مي باشد.

پس مشاوره لازم با موسسه حقوقي راه روشن اقدامات لازم براي ثبت برند مي شود.

براي ثبت برند فارسي استفاده از جواز تاسيس كار را براي عموم راحت تر كرده است.

در چند سال پيش زمان اخذ جواز تاسيس از وزارت صنايع و معادن حنيازي نبود كه زمينه كاري يا در واقع همان ريز اقلام به وضوح نوشته شود به عنوان مثال پوشاك و مواد غذايي در يك جواز نوشته مي شدند اما امروزه ديگر نمي توان كه همه ريز اقلام را در يك جواز نوشت حتما بايد به طور جدا گانه در جواز وزارت صنايع و معادن نوشته شود. به عنوان مثال تمامي سس ها مي توانند در كنار هم باشند يا غلات در كنار هم قرار بگيرند.

براي مشاوره بهتر با موسسه حقوقي راه روشن تماس حاصل فرمائيد: 44039500

در راستاي ساده و روان سازي صدور پروانه ها و آسان سازي كار سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي برخي از شرايط و ضوابط صدور جواز تاسيس و پروانه بهره برداري براي ايجاد واحدهاي توليدي اصلاح شد. براي تحقق اين امر دستورالعمل هاي قبلي در حوزه سرمايه گذاري از مرحله صدور جواز تاسيس تا پروانه بهره برداري مورد بازبيني قرار گرفت و ضوابط مورد نياز در قالب دستورالعمل جديد تهيه شد.

در اين دستورالعمل بر مواردي همچون ضرورت رعايت قوانين و مقررات، مربوط به احداث و بهره برداري از واحدهاي توليدي توسط دريافت كنندگان جوازهاي تاسيس و پروانه هاي بهره برداري، صدور پروانه بهره برداري براي شخص حقيقي و حقوقي، رسميت يافتن توليد بدون كارخانه، الكترونيكي شدن فرآيندها، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه كسب و كار براي يكپارچه سازي اطلاعات و ارائه خدمات تاكيد شده است.

در تهيه اين دستورالعمل از نقد بعضي از مراجعان و نظرات معاونت هاي برنامه ريزي، امور صنايع و اقتصادي، امور معادن و صنايع معدني، هماهنگي و امور مجلس و برخي از مديريت هاي ستادي و استاني استفاده شده است.

كليات و تعاريف

واژه هايي كه در اين دستورالعمل به كار مي روند به شرح زير است:

وزارت:

وزارت صنعت معدن و تجارت

سازمان:

سازمان هاي استاني تابعه وزارت

فعاليت صنعتي:

فعاليتي اقتصادي كه در زيرگروه هاي بخش صنعت در طبقه بندي آي اس آي سي است كه با بهره گيري از نيروي انساني، ماشين آلات، عمليات تحقيقات، طراحي و يا مهندسي منجر به توليد كالا، نرم افزار و يا ارائه خدمات شده و ارزش افزوده ايجاد كند، بازسازي و نوسازي كالاهاي مستعمل با شمارگان انبوه و بازيافت در مقياس مناسب نيز فعاليت صنعتي تلقي مي گردد.

سرمايه گذاري صنعتي:

فرآيندي است كه در آن شخص حقيقي و يا حقوقي اقدام به سرمايه گذاري در فعاليت صنعتي در چارچوب ضوابط و مقررات موجود مي كند.

واحد صنعتي:

مكان يا مجموعه اي از ماشين آلات، نهاده هاي توليد، فناوري، نيروي كار، ساختمان ها و تاسيسات به منظور توليد محصول ايجاد شده است. واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ بر اساس تعاريف رايج كشور شناسايي مي شود.

ظرفيت توليد:

تواني است كه با توجه به ماشين آلات نصب شده و ديگر امكانات توليد براي فعاليت صنعتي ايجاد شده است. ظرفيت توليد بر اساس ساعات و روزهاي كاري سال و با توجه به ماهيت توليد تعيين شده و در پروانه هاي صادره درج مي شود.

روش هاي توليد:

توليد با انواع روش هاي كارخانه اي يكپارچه، توليد پيماني و توليد بدون كارخانه مي تواند انجام شود. توليد آزمايشي، توليدي است كه به منظور راه اندازي ماشين آلات و تجهيزات، ارزيابي ظرفيت و تنظيم كيفيت محصول يا محصولات انجام مي شود. توليد بدون كارخانه فعاليت صنعتي محسوب مي شود كه توليد كننده با تمركز بر تحقيق و توسعه، طراحي، بازاريابي و استفاده از نام تجاري محصولاتي را با بهره گيري از امكانات، تجهيزات و ظرفيت هاي توليد ديگران عرضه مي كند.

جواز تاسيس:

سندي است كه بر اساس پرسشنامه تكميل شده توسط متقاضي صادر مي شود و بيانگر پيش بيني ظرفيت و نوع توليد براي محصول يا گروهي از محصولات است.

پروانه بهره برداري:

سندي است كه بر اساس اين دستورالعمل صادر مي شود و بيانگر نوع و ظرفيت توليد ايجاد شده براي يك يا گروهي از محصولات در مكاني معين است.

شناسه كسب و كار:

شناسه يكتايي است كه به متقاضي اختصاص مي يابد اين شناسه بر روي مجوزهاي صادره درج مي شود.

بهين ياب:

پايگاه اطلاعات و پنجره واحد خدمات وزارت است.

صدور جواز تاسيس:

ماده 1: جواز تاسيس براي ايجاد ظرفيت هاي جديد، انتقال، توسعه و تكميل ظرفيت هاي موجود صادر مي شود. اطلاعات درج شده در جواز تاسيس شامل شناسه كسب و كار، شماره و تاريخ ثبت دبيرخانه، شرايط مربوط به جواز، نام و شناسه شخص حقيقي يا حقوقي دارنده جواز، فهرست محصولات، پيش بيني سرمايه گذاري، اشتغال، ظرفيت، ارزش ماشين آلات داخلي و خارجي، تعيين مدت اجراي طرح و دوره گزارش پيشرفت پروژه مي باشد.

تبصره 1: اعتبار جواز تاسيس صادر شده 12 ماه است و با ارائه گزارش پيشرفت فيزيكي و تاييد آن توسط سازمان براي دوره ديگر تمديد مي شود. تمديدهاي بعدي منوط به ارائه گزارش پيشرفت است.

تبصره 2: صدور جواز تاسيس به نام چند شخص حقيقي و يا چند شخص حقوقي مجاز نيست.

تبصره 3: صدور جواز تاسيس جهت اشخاص حقيقي و حقوقي خارجي با رعايت ضوابط اين دستورالعمل و قوانين و مقررات مربوطه مجاز است.

تبصره 4: لزوم رعايت مقررات زيست محيطي، كاربري زمين و ضوابط ساختمان بايد در جواز تاسيس درج گردد.

ماده 2: در صورتي كه سرمايه گذار بعد از فراهم كردن امكانات طرح از قبيل زمين، ساختمان و ماشين آلات توليد تقاضاي صدور جواز تاسيس كند و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط باشد جواز تاسيس صادر مي شود.

ماده 3: صدور جواز تاسيس در شعاع 120 كيلومتري تهران و 50 كيلومتري اصفهان و صرفا بر اساس مصوبات مراجع ذيصلاح مجاز است.

تبصره: صدور جواز توسعه و تكميل براي واحدهاي داراي پروانه بهره برداري مستقر در محدوده موضوع اين ماده در عرصه موجود آنها بلامانع است.

ماده 4: تغيير نام دارنده جواز تاسيس مستلزم ارائه روزنامه رسمي براي شخص حقوقي و گواهي دفاتر اسناد رسمي براي شخص حقيقي مي باشد.

ماده 5: با رعايت مفاد تبصره 4 ماده 1 و ماده 3 استقرار طرح ها خارج از شهرك ها و نواحي صنعتي بلامانع است.

ماده 6: صدور جواز تاسيس در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به عهده سازمان مسئول منطقه است.

صدور پروانه بهره برداري
ثبت شركت راه روشن انجام كليه امور ثبتي از جمله ثبت شركت,ثبت شركت با مسئوليت محدود,سهامي خاص,رتبه بندي شركت,ثبت علائم تجاري,ايزو,ثبت شركتها,ثبت شركت سهامي خاص,طرح توجيهي,ثبت شركتهاي خارجي,ثبت اختراع,نحوه ثبتشركت,چگونگي ثبت شركت,اخذ كارت بازرگاني,اخذ جواز تاسيس,اخذ پروانه بهره برداري,خدمات بيمه اي,خدمات مالياتي,خدمات مالي,درخواست ايزو,كنسرسيوم,جوينت ونچر,ثبت شركت هولدينگ,ثبت شركت در كيش,ثبت شركت تعاوني,اخذ كد اقتصادي,ثبت شركت در مناطق آزاد,ثبت شعبه و نمايندگي خارجي,كارت بازرگاني,ثبت تغييرات شركتهاي سهامي خاص,ثبت تغييرات شركتهاي محدود,ثبت تغييرات شركت,ثبت طرح صنعتي,ثبت برند,ثبت شركت تضامني و ثبت موسسه پيشرو در تحقق اهداف شما مي باشد …


برچسب: ثبت شركت ، ثبت برند ، اخذ كارت بازرگاني ، اخذ كد اقتصادي ، اخذ ايزو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۰:۴۰ توسط:sabterahroshan موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :